Kantoorverhuizing? Gebruik Deze Checklist!

Categorie:
Handige tips bij kantoorverhuizing

Verhuizen kan een stressvolle en drukke periode zijn waarbij je aan heel veel dingen tegelijkertijd moet denken. Bij een kantoorverhuizing komen er weer nieuwe en andere uitdagingen om de hoek komen kijken dan bij een privé verhuizing. Logisch dat er praktische zaken spelen waar je eerder niet mee te maken hebt gehad.

Afzetcontainers

Direct bestellen

 

Rolcontainers

Direct bestellen

 

Onderstaand is een checklist met belangrijke aandachtspunten voor praktische zaken die voorafgaand aan de verhuizing geregeld kunnen worden. Vooral omzetten van contracten is een punt dat tijdig aandacht verdient. Dit kunnen allerhande contracten zijn: internet, telefoon, energie, water, afvalcontainers, verzekeringen. Neem voor het omzetten van de contracten voor rolcontainers direct contact op.

Bekijk en print de checklist met praktische zaken zodat deze jou en je bedrijf helpt om de verhuizing soepel te laten verlopen.

Checklist kantoorverhuizing, goed geregeld!

  • Één persoon binnen het bedrijf verantwoordelijk stellen voor verhuizing.
  • Archief op orde brengen. Inpakken in dozen. Wat mag weg?
  • Oudste deel archief laten ophalen en vernietigen door middel van papiercontainer.
  • Inventarisatie van alle huidige spullen op kantoor.
  • Opstellen van een lijst wat gaat mee/ wat gaat niet mee.
  • Eventueel hulp/ vervoer inschakelen van een extern verhuisbedrijf voor spullen die mee gaan.
  • Alles zelf doen? Inventariseer n.a.v. de spullen hoeveel verhuisdozen te bestellen.
  • Verkoop van de spullen die niet mee gaan naar nieuwe pand.
  • Weggeven (of besluiten het toch mee te nemen) van de spullen die niet verkocht worden.
  • Afvalcontainer huren voor al het overig afval.
  • Huur opzeggen huidige pand.
  • Uitzoeken huurbetaling nieuw pand (per maand, per kwartaal, per jaar? Vooruitbetalen?)

Ook nog handig om rekening mee te houden: 

  • Is er op de nieuwe locatie sprake van gezamenlijke afvalinzameling?
  • Tijdig omzetten contracten afvalinzameling.
  • Inboedelverzekering omzetten.
  • Tijdig omzetten contracten telefoon en internet.
  • Bij verbouwing nieuwe locatie: huren van bouwcontainer.
  • Tijdig omzetten van de contracten voor energie en water.
  • Klanten en relaties op de hoogte brengen van verhuizing.
  • Krijg je nog veel post? Maak gebruik van de PostNL doorzendservice.

Tijdens de verhuizing veel onnodig afval in je handen gehad? Lees het artikel: ”Kantoorafval verminderen,10 gemakkelijke en leuke oplossingen!”  

Tip: Heb je extra afval tijdens de kantoorverhuizing? Bestel eenmalig een rolcontainer.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *